Çocuklarda Omega 3

Her yaşta ihtiyaç olan Omega 3'un faydaları saymakla bitmez. Özellikle gelişme çağında çocuklar için özellikle beyin gelişimindeki önemi ve faydaları düşünüldüğünde, anneler tarafından oldukça önem verilmektedir. Besinlerden yeterli miktarda alınamayan Omega-3 eksikliği özellikle çocuklarda beyin ve göz gelişimi, dikkat eksikliği, davranış bozuklulukları, öğrenme güçlüğü gibi birçok problemleri gündeme getirir. 

Omega 3 nedir?
Omega 3, vücut için gerekli olan ama vücutta üretilemeyen ve mutlaka dışarıdan alınması gereken yağ asitleridir. Öncelikli olarak balık yağının Omega 3 yağ asitleriyle aynı olmadığı bilinmelidir. 1 kapsül balık yağı tükettiğinizde aynı miktarda Omega 3 alamazsınız. EPA ve DHA oranları da Omega 3 yanısıra yüksekliğine de dikkat edilmesi gerekir.
Ayrıca anne sütü de doğal bir Omega 3 kaynağıdır. Bu yüzden ilk 6 ay boyunca bebek sadece anne sütüyle beslenmelidir.

Beyin gelişiminde Omega 3'ün etkisi nedir?
Beyin gelişimi için, özellikle çocuklarda, Omega 3 kesinlikle ihmale gelmemelidir. Yapılan çalışmalarda annenin gebelik sırasında aldığı Omega 3, bebeklerin ileriki yaşlarda algılamalarında fark yaratılabildiği gösterilmiştir. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki; anne sütü Omega-3 açısından zengindir. İlk 6 ay anne sütüyle beslenen bebekler anne sütü almamış olanlarla karşılaştırıldığında bilişsel fonksiyonları fark gösterebilir. Beyin ve göz gelişimi için ilk 2 yıl çok önemlidir. Anne sütü alamayan bebeklerin ve daha büyük çocukların dışarıdan almaları gereklidir.

Omega 3 okul başarısını artırır.
İnsanın anne karnındaki sürecinden itibaren bakıldığında, annenin yeterli miktarda Omega 3 alması, bebeğin zeka gelişimi ve görme kabiliyeti açısından önemlidir. Okul çağı döneminde ise çocukların zihinsel gelişimlerinde önemli rol oynar. Bazı araştırmalar, içeriğinde Omega 3'ün birçok açıdan oldukça faydalı olduğunu gösteriyor. Yapılan birçok çalışma, ergenlik döneminden itibaren düzenli Omega 3 alan bireylerde Tip 1 diyabet riskinin azaldığına işaret ediyor.

Günlük Omega 3 miktarı ne olmalı?
Günlük Omega 3 alımı 1-3 gram olmalıdır. Gençler, yaşlılar ve çocuklar için bu miktar aynıdır. Uygun doz ile ilgili doktorunuza danışarak kullanmanız tavsiye edilir. 

Omega 3 kilo aldırır mı?
Omega 3’ün vücut açısından birçok faydası olduğu vurgulanırken, genelde takviye alımının iştah açtığı ve kilo aldırdığına dair sorular akıllara gelir. Omega 3 yağ asitleri vücuttaki şekerleri yağa dönüştüren yağ asit sentez enzimini inhibe ederek yağ depolanmasını ve kilo alım riskini azaltır. 1 kapsül Omega 3, 10-12 kalori gibi bir enerjiye sahiptir ve kilo aldırıcı etkiye sahip değildir.